BAGAJUL DE MANA – CUM SĂ NU DAI BANI ÎN PLUS LA LOW COST

Atunci când faci bugetul de vacanță, se poate întâmpla ca cifrele să sară simțitor de mult când apelezi la low-cost ca să economisești și ajungi să te arzi la bagaje. Noi avem ochi de vultur atunci când vine vorba de căutarea unor noi destinații de zbor la preț cât mai mic și călătorim cel puțin o dată la două săptămâni, cu orice mijloc de transport. Și cum nu suntem niște călători pretențioși, în viitorul apropiat ne propunem să ajungem în America cu low-costul. Și cu bebe!

Știu că unele persoane când aud că zburăm low-cost își imaginează că ne aventurăm cu un mijloc de transport ieftin și nesigur. Nu e deloc așa, să mergi cu low-costul nu e ca și cum ai lua căruța să ajungi din București la Ploiești cu bani cât mai puțini. Cu toate că flota unor companii aeriene (Blue Air, de exemplu) este destul de învechită și mai scârțâie pe alocuri.

Pentru noi zborurile low-cost sunt cea mai tare invenție. Așa reușim să ajungem în locuri și orașe pentru care am fi avut nevoie de mult mai mulți bani ca să le vizităm. În plus, de multe ori economisim pentru zbor și ne rămân bani pentru experiențe interesante la destinație.

Iată cum reușim noi să economisim cât mai mult pe bagaje.

Nu luăm toată casa după noi! În general, în materie de haine aplicăm regula 1 zi – 1 ținută. Fără ondulatoare de păr, fiare de călcat, uscătoare, truse enorme de machiaj sau console PlayStation 😉 . Încercăm să luăm strictul necesar, pe care îl mai triem o dată, pentru ca la un al doilea triaj să rămână chiar cele indispensabile.

Avem o trusă de cosmetice cu un volum autorizat în avion.

Companiile aeriene nu permit lichide cu un volum de peste 100ml la bord, așa că avem în dotare o trusă de voiaj care respectă reglementările privind lichidele. Aceasta include sticluțe pentru șampon și gel de duș, sticluță cu vaporizator pentru parfumuri, borcănele pentru creme, fond de ten, o pâlnie, o spatulă. Un model similar găsiți și pe TravelKit aici.

Respectăm cu strictețe politica privind dimensiunile bagajelor. Fiecare companie aeriană are regulile ei, e adevărat că în unele aeropoarte se mai trec cu vederea unele excedente, dar nu ne bazăm pe noroc. Nu puține au fost situațiile în care am văzut oameni care scoteau din bagaje geci și hanorace și le puneau pe ei, arătând ca niște cuiere sau niște pomi de Crăciun. Sau care plăteau pentru valize, simplu și smerit, un preț de câteva ori mai mare decât costul biletelor.

Rucsace pentru vacanțe active, trollere pentru vacanțe mai leneșe. Uneori batem la pas destinațiile adunând zeci de mii de pași în pedometru, alteori pur și simplu lenevim pe la terase. Pentru ambele tipuri de escapade avem achiziționate câte un bagaj care să nu depășească dimensiunile 55x40x20cm. Încă din studenție avem două rucsace încăpătoare, care ne-au însoțit peste tot în lume și au deja o valoare sentimentală, iar trollere ieftine ne-am achiziționat acum 2 ani, când am mers într-un city-break mai sedentar la Geneva.

Avem grijă cu ce ne întoarcem în valiză. Nu de puține ori am profitat de reduceri ca să ne mai luăm câte una-alta din vacanțe, că deh! e lucru știut că ‘în afară’ se găsesc mereu colecții mai noi de haine și accesorii. Atunci când știm că mergem la shopping, plecăm de acasă cu foarte puține lucruri, ca să încapă cât mai mult din ce achiziționăm la întoarcere.

În afară de aceste mici trucuri pentru a nu plăti în plus pentru bagajul de mână, mai economisim bănuți și din faptul că venim cu check-inul făcut de acasă și imprimat pe foaie sau salvat în aplicație, avem mai mereu sandwich-ul și ceva de ronțăit în timpul zborului și nu dăm niciodată bani în plus pentru locuri alăturate în avion, dar despre asta într-un articol viitor, că am atâââââtea de povestit!
P.S. Acest articol a fost scris în cadrul celei de-a treia probe SuperBlog.

Un gând despre „BAGAJUL DE MANA – CUM SĂ NU DAI BANI ÎN PLUS LA LOW COST”